קיר טיפוס בולדר

טיפוס הוא ספורט אתגרי שמכיל בתוכו מגוון מרכיבי כושר גופני. מלבד היותו ספורט פיזי, הטיפוס דורש הבנה וחשיבה ברמה גבוהה, חישוב הצעד הבא ותכנון מקדים. בטיפוס כל אדם יכול להביא את עצמו, את הדרך בה הוא חושב ובה הוא בא לידי ביטוי באופן שהכי נכון ואישי לו.

אימון טיפוס מפתח כוח אחיזה, גמישות, תנועה, כוח גוף, יכולות תכנון וחשיבה גבוהים ועוד.

השם 'טיפוס בולדר' מגיע מהמילה בולדרינג – טיפוס סלעים. במקור התחום התחיל כטיפוס על סלעים גדולים (בולדרים), היום נהוג לכנות את תחום הטיפוס ללא חבל אבטחה כטיפוס בולדרינג. קירות טיפוס בתחום הבולדרינג נקראים קירות בולדר והם מציעים מגוון גדול של מסלולים ברמות קושי ומורכבות שונות. בבולדרים הקירות והתקרה בנויים כמשטח טיפוס ועל הרצפה יש מזרנים לנפילה רכה עד כמה שאפשר (ליפול זה חלק מהאימון!).

ענף הבולדרינג הפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות בזכות האתגר, הפשטות הטכנית, ההנאה שהוא מסב והחיזוק הפיזי המסיבי שהוא מייצר בפלג הגוף העליון. אם זה נראה מהצד שלמטפסים ומטפסות יש 'טייפ' ספיציפי או שיש דרישות סף מקדימות כדי להגיע להתנסות בתחום הטיפוס- זו טעות נפוצה. בולדרינג מתאים לכולם ומאפשר חוויה מעצימה ומרגשת עבור נשים, גברים, מבוגרים וצעירים, נוער וילדים וכל מי שבאמצע. אחד מהיתרונות הגדולים של קיר טיפוס בולדר הוא באפשרות שלו להתאים את עצמו ואת רמת הקושי אל המתאמן על ידי בחירת מסלול מותאם לגיל וליכולת של המטפס. קיר טיפוס תורם במידה רבה לשיפור הביטחון העצמי אצל כל האוכלוסיות, במיוחד הצעירות שבהן. הטיפוס הפיזי שמתבצע באימון גורם לתחושת התעלות וסיפוק בל יתואר ברגע שמגיעים לפסגה.

טיפוס בולדרינג הוא סגנון טיפוס פשוט יחסית שלא דורש עיסוק בציוד נלווה, אך הוא מאתגר לא פחות מטיפוס קירות קלאסי ולפעמים אפילו הרבה יותר. קיר טיפוס בולדר אמנם לא בהכרח גבוה במיוחד, אבל מורכבות המסלולים עליו יכולה להגיע לרמות מאוד גבוהות שדורשות חשיבה אסטרטגית ותכנון מקצועי. אם חשבתם שהגעתם רק כדי לאמן את הגוף שלכם- תחשבו שוב (חשיבה זה חלק מהותי באימוני טיפוס).

טיפוס בולדינג הוא אחד מתחומי הספורט שדורשים המון חשיבה והמוח עובד בתחום הזה פול פאוור.

בסוף המטפס או המטפסת עולים עם עצמם אל הקיר והם מולו לבד (לא לחשוש, המאמנים שלכם מחכים לכם למטה ומדריכים אתכם משם).

כשעולים לקיר, המוח שלנו והיכולות הפיזיות שלנו הן אלו שיקבעו עד כמה גבוה נגיע ואם נצלח את מסלול הטיפוס בצורה יעילה, טובה ואיכותית.

מסלולי הטיפוס דורשים איזון, טכניקה, כוח, הרבה חשיבה יצירתית והסתכלות בפרספקטיבה על התמונה המלאה (כלים שחשובים לחיים שלנו לא פחות מלאימוני הטיפוס) פעולת הטיפוס על גבי קיר טיפוס בולדר מתבצעת ברוב המקרים על מקטעים אשר אורכים 4-6 דקות, במהלכם המטפס מבצע מספר תנועות גוף בפלג הגוף העליון והתחתון וצריך להפעיל כוח של הזרועות, האצבעות וחגורת הכתפיים יחד עם כיווץ שרירי הליבה שמבטיחים את יציבותו. תחום הטיפוס מפתח אצל מטפסים אחיזת ברזל וגם בכריות האצבעות יש להם כוח חזק שיכול להחזיק את כל משקל גופם לזמן לא מבוטל. היתרונות המובהקים של טיפוס קיר בולד הם פיתוח השרירים, עיצוב וחיטוב הגוף, תרומה לשיפור הגמישות, סיוע בהתמודדות עם הפרעות קשב וריכוז, יעילות גבוהה בשריפת קלוריות, פיתוח יכולות הריכוז והמיקוד, הגדלת תחושת המסוגלות ועוד סיבות רבות שגורמות למטפסים בכל הארץ לחזור ולהגיע שבוע אחרי שבוע למתחם האימונים שלנו באקדמיה לנינג'ה ולטפס ישר אל המטרות שלהם.

להרשמה השאירו פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם